WORK PACKAGE 1

Celem pakietu badawczego WP1 jest częściowe wypełnienie luki w wiedzy dotyczącej spalania turbulentnego paliw stałych poprzez uwzględnienie wpływu turbulencji na reakcje spalania cząstki paliwa. W efekcie można się spodziewać lepszego zrozumienia procesu oraz lepszych możliwości jego zamodelowania. Badania planowane w ramach pakietu są jednocześnie rozwinięciem prac badawczych realizowanych przez SINTEF we współpracy z Uniwersytetem Stanford, których rezultatem jest bardzo dobry opis reagujących cząsteczek i ich oddziaływania z otoczeniem, który obecnie będzie rozbudowany o bezpośrednią symulację numeryczną turbulencji DNS.

Pakiet WP1 będzie realizowany równolegle z pakietem WP2, dzięki czemu możliwa będzie dokładna walidacja opracowanego modelu numerycznego.
Rezultaty prac wykonanych w ramach WP1, wraz z wynikami pakietu WP2 pozwolą na lepsze poznanie procesu spalania pojedynczej cząsteczki w turbulentnym ośrodku. Jednocześnie wyniki pakietu pozwolą na opracowanie nowego modelu spalania bazującego na uśrednionym rozwiązaniu równania Naviera-Stokesa.