O projekcie

Work Packages

  • WP1.Detailed numerical study of reactive particle-turbulence coupling
  • WP2.Experimental investigation of a single particle combustion
  • WP3.Model development for oxy-coal boiler CFD simulations
  • WP4.Numerical simulation of Mild Oxy combustion real scale boilers
  • WP5.Exergo-ecological assessment

Informacje o projekcie

Ideą niniejszego projektu jest zaprezentowanie korzyści płynących z nowej technologii spalania, która łączy w sobie zalety spalania objętościowego typu MILD  oraz spalania w atmosferze czystego tlenu, która może być stosowana do separacji CO2. Oczekuje się, że dzięki połączeniu obu technologii, zużycie energii na recyrkulację spalin, stosowaną w standardowej technologii spalania tlenowego, zostanie wyeliminowane, oraz że spaliny będą znacznie wyższej czystości. Ponadto  przewiduje się, że osiągnięta zostanie większa elastyczność paliwowa kotła, co pozwoli na  spalanie pyłu węglowego w małych kotłach.

W pierwszej kolejności zostanie zweryfikowane czy czysty tlen doprowadzony do komory spalania pod wysokim ciśnieniem, z racji wysokiego pędu, pozwoli na wytworzenie recyrkulacji wewnętrznej na tyle silnej by pozwoliła na rozcieńczenie tlenu spalinami zanim wejdzie w kontakt z paliwem. Planuje się, że koncepcja ta zostanie zweryfikowana i poddana ocenie z wykorzystaniem modelowania  numerycznego, ze względu na niższe koszty w porównaniu do metod eksperymentalnych. Obecnie istniejące modele spalania pojedynczej cząsteczki zostały opracowane dla standardowych warunków spalania i nie mogą być stosowane do przeprowadzenia oceny nowej, bardzo odmiennej technologii. Dlatego planuje się, że opracowany zostanie nowy model spalania w zakresie spalania pojedynczej cząsteczki, dedykowany dla splania w czystym tlenie z wysokim podgrzaniem utleniacza. Wykorzystana zostanie najlepsza dostępna metoda modelowania mechaniki płynów, która bazuje na podejściu bezpośredniego rozwiązania równań Naviera-Stokesa (DNS). Model ten zostanie zweryfikowany przy użyciu specjalistycznego stanowiska do badania spalania pojedynczej cząsteczki. Ten nowy model spalania pojedynczej cząsteczki zostanie  zaimplementowany do kodu numerycznej mechaniki płynów (ANSYS/Fluent). W końcowym etapie projektu zaproponowana technologia zostanie poddana ocenie ekologiczno-ekonomicznej.

 

Project cost/Grant amount

 

1 474 090 EUR

 

Duration of the project

 

01 May 2014- 30 April 2017